רימרקטינג – שיווק מחדש
שיווק מחדש, או בשמו השני – רימרקטינג, מהווה את אחת משיטות השיווק המשתלמות והמצליחות ביותר בעידן הדיגיטלי. למעשה, מדובר על פרסום חוזר של מודעות המיועדות לגולשים שכבר ביקרו באתר של הלקוח, על מנת לגרום להם להיחשף מחדש למודעות הרלוונטיות להם. ניתן אף למקד את נושא המודעות, על מנת להתאים לכל גולש את המודעה המתאימה לו בהתאם לפעילות שלו באתר. למשל, ניתן להתאים מודעה ספציפית עבור גולשים אשר ביקרו בעמוד מסוים באתר, ומודעה אחרת עבור גולשים אשר התחילו את תהליך הרכישה באתר אך לא סיימו אותו.
מדוע רימרקטינג עובד כל כך טוב?
שיווק מחדש, או רימרקטינג, הוא כאמור שיטת השיווק הדיגיטלית המשתלמת ביותר, היות והכסף שהלקוח השקיע בפרסום מחזיר את עצמו ברווח גבוה במיוחד. מחקרים רבים שנעשו בנושא הוכיחו כי על מנת שאדם כלשהו ירגיש בנוח לרכוש מוצר ממותג מסוים או לחילופין, ישאיר פרטים ליצירת קשר באתר – עליו להיתקל באותו המותג או אותו האתר בין 5 – 7 פעמים שונות. לא חשוב אם ההיתקלויות האלו יתרחשו כתוצאה מחשיפה לפרסומות ברשתות החברתיות כגון טוויטר או פייסבוק, באנר פרסומי באתר אחר או אף שלט חוצות באיילון – כל הדרכים כשרות. רק לאחר חשיפה חוזרת ונשנית, המותג המפרסם נכנס לתודעת הלקוח כדבר לגיטימי שניתן לרכוש שירות או מוצר המקושר אליו. למעשה נבנה אמון בין הלקוח לבין המותג, דבר המאפשר ללקוח לבצע פעולות שונות כגון השארת פרטים לצורך יצירת קשר, הורדת אפליקציה, רכישה באתר ועוד.
לסיכום, מודעות רימרקטינג מאפשרות לגולש באתרים השונים להיחשף שוב ושוב לאותן המודעות, על מנת ליצור את כמות ההיתקלויות המינימלית ההכרחית. מינון וכמות הפרסומים החוזרים תלוי כמובן ברצון הלקוח. ניתן לקבוע למשל, כי גולש אשר ביקר באתר אך לא השאיר פרטים ליצירת קשר, ייחשף בחודש הקרוב למודעות פרסומיות של הלקוח בכל רחבי הרשת בתדירות של אחת לשלושה ימים. המודעות יופיעו באתרים כגון גלובס, וואלה או כל אתר הקשור לתחום האתר של הלקוח. כתוצאה מכך, גדל הסיכוי שהגולש יחזור לאתר הלקוח וישאיר את הפרטים שלו.