ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני
בעולם השיווק באינטרנט שולטות 2 שיטות שיווק עיקריות ואלו הן: הפרסום הממומן והקידום האורגני. לכל שיטה היתרונות שלה ולרוב יתאימו 2 השיטות לכל עסק אותו נרצה לקדם. באמצעות שיטות אלו ניתן להשיג לקוחות חדשים לעסק, להרחיב את קהל היעד אליו נרצה להגיע, לשפר את מיתוג העסק ביחס למתחרים ולתחום שבו העסק פועל ועוד. אין באמת שיטת קידום אתרים אחת עדיפה יותר מהשנייה באופן גורף וכי עליכם להכיר את 2 השיטות על מנת להחליט מה הטוב ביותר עבור העסק שלכם, או לחילופין לאפשר לחברת שיווק באינטרנט לבצע את העבודה עבורכם כאשר אתם מציגים לה את העסק וקהל היעד שלכם.
יתרונות וחסרונות לקידום ממומן
הקידום הממומן מתייחס לרוב לפרסום בפייסבוק ובגוגל. פרסום זה מתבצע באמצעות מערכות הפרסום של ענקיות אלו כאשר בגדול אתם משלמים כסף עבור זה שגוגל ו/או פייסבוק יפרסמו אתכם, יביא לכם כניסות לאתר שלכם של לקוחות פוטנציאליים ואלה יוכלו להפוך ללקוחות בפועל אם הפרסום היה מספיק רלוונטי עבורם, אם האתר סיפק להם את הצרכים שלהם/תשובות לשאלות שחיפשו ואם עברתם בהצלחה את תהליך המכירה הטלפוני עמם.
יתרונות הפרסום הממומן
- ניתן להשיג לקוחות במהירות (משיג תוצאות בטווח הקצר).
- כמעט כל אחד יכול לפתוח קמפיין (לאו דווקא קמפיין רווחי אך יוכל לנסות בעצמו)
- עובד בשיטת "כסף מביא כסף". כאשר הקמפיין הופך רווחי כל מה שנשאר זה לאט לאט להעלות את התקציב המושקע בפרסום כדי לקבל עוד לקוחות.
חסרונות הפרסום הממומן
- יקר יותר מקידום אורגני
- צריך אדם מנוסה שיפתח וינהל את הקמפיינים על מנת שאלה יהיו רווחים וטובים
יתרונות וחסרונות לקידום האורגני
הקידום האורגני מתייחס לשיפור התוצאות של האתר שלך במנוע החיפוש. כלומר לדרך שבה עושה האתר שלך במעלה מנועי החיפוש ובראשם גוגל, למילות מפתח מסוימות אותם אתם מקדמים.
יתרונות הפרסום האורגני
- משתלם כלכלית לטווח הארוך.
- יכול לספק תוצאות גם לתקופה קצרה אחרי הפסקת עבודת הקידום.
- עוזר במיתוג האתר והעסק שכן כיום תוצאות ראשונות בגוגל מסייעים במיתוג העסק כמומחה וחזק בתחומו.
חסרונות הפרסום האורגני
- התוצאות מגיעות בדרך כלל בטווח הארוך.
- דורש איש מקצוע מנוסה לקידום אפקטיבי כדי לא לבזבז סתם כסף וזמן רב לקידום לא אפקטיבי.