סופה של גוגל פלוס?
גוגל+ היא למעשה רשת חברתית המקבילה לפייסבוק שהושקה על ידי חברת גוגל. רשת חברתית זו לא הצליחה אומנם בעוצמה האדירה של הפייסבוק, אך היו לה יתרונות רבים וברורים במיוחד עבור כל מי שעוסק בקידום ושיווק אתרים. כל מי שטרח לפתוח דף עסקי בגוגל+, ראה מיד את ההשפעות החיוביות של הדבר על הקידום האורגני של אתר האינטרנט שלו. אך בימים אלו נראה כי גוגל+ הולכת לקראת סוף דרכה, היות ובשנים האחרונות חלים בה שינויים רבים המעידים על כך. הכול התחיל לפני כשנה כאשר ויק גונדוטה, אשר עמד אז בראש גוגל +, החליט לעזוב את החברה. מאז ניתן לראות כי הרשת החברתית של גוגל מתפצלת לחלקים שונים, דבר שמרמז על סופה הקרב ובה.
כישלון הרשת החברתית גוגל+
אין ספק כי גוגל יודעת את העבודה, ודואגת לייצר מוצרים מדהימים המשמשים מאות אלפי משתמשים מכל רחבי העולם. אך הבעיה הכי גדולה של החברה, נעוצה כנראה בשיווק הלקוי שלה. הרשת החברתית גוגל+ אינה נופלת בדבר מהפייסבוק, אך השיווק הלקוי שלה הוא זה שככל הנראה גרם לכישלון שלה בשטח. הרשת החברתית כללה עד לאחרונה שני מוצרים מדהימים – גוגל פוטוס והנגאאוטס, אשר לאחרונה פוצלו מגוגל+ ויצאו לדרך עצמאית. מוצרים אלו משמשים מאות אלפי גולשים מכל רחבי העולם, אך לא הצליחו בתוך הרשת החברתית עצמה. למעשה גוגל+ הייתה אמורה להוות את החוט המקשר בין כלל מוצרי גוגל, כאשר המטרה הייתה לאסוף כמה שיותר מידע על המשתמשים השונים בכל רגע נתון. אבל הניוזפיד של גוגל+ נכשל בצורה חד משמעית, במיוחד אם משווים בינו לבין הפייסבוק.
לסיכום, גוגל+ היא למעשה רשת חברתית שגוגל ניסתה לייצר אך לא הצליחה להגיע לרמה גבוהה כמו של פייסבוק. עם זאת, חשוב לציין כי כחצי מיליארד גולשים מכל רחבי הגלובוס עושים שימוש יומיומי במוצרים השונים של גוגל, כגון ג'ימייל (המחובר לגוגל +), יוטיוב (המהווה רשת חברתית לשיתוף סרטוני וידאו) ומוצרים נוספים המחוברים לגוגל+ בכל רגע נתון. מכאן ניתן להבין כי אם רק היו נותנים לה צ'אנס, גוגל+ הייתה מצליחה ובגדול.